W roku szkolnym 2020/2021 Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1  w Prudniku pod patronatem   Burmistrza Prudnika  i Gminy Prudnik  realizuje projekt dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu pod hasłem: „Plastik – nie fantastic, a ziemia to nie złom – zrób coś, by  zadbać o nasz piękny dom!”.

Na realizację  projektu otrzymaliśmy kwotę 40. 000 zł w tym 10% to wkład własny Gminy Prudnik.

Komunikat dyrektora

Szanowni Państwo

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 od dnia 04.05.2021 do nauki stacjonarnej wracają uczniowie klas 1-3

W najbliższy poniedziałek przypada święto Konstytucji Trzeciego Maja. Święto Narodowe Trzeciego Maja ponownie obchodzimy jako święto państwowe od 1990 r. Ponownie, bo uchwalenie w 1791 roku Konstytucji 3 Maja ustanowiono jako święto narodowe w 1919 roku. Po drugiej wojnie światowej władze komunistyczne zaczęły zwalczać pamięć o święcie: zabroniono jego obchodów a w 1951 r. oficjalnie je zniesiono. 

 

Drodzy Rodzice, kochani uczniowie,

W środę (21.04) obchodzimy w naszej szkole Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji.  Nie bez powodu obchodzimy go sześć dni po urodzinach Leonarda da Vinci a jeden dzień przed Międzynarodowym Dniem Matki Ziemi. Zachęcamy rodziców do wspólnych zabaw z dziećmi w ramach rozwijania kreatywności a także odkrywania nowych pasji, wprowadzania do codziennych zabaw innowacji.  Oto kilka pomysłów na wspólne zabawy:

·         Znajdźcie ciekawy pomysł na różnego rodzaju masy sensoryczne, znane są już masy solne, balonowe a także te na „slime” – wszystkie łączą w sobie wykorzystanie zmysłów a także pobudzają kreatywność dzieci,

·         Wykorzystajcie stare gazety czy katalogi aby stworzyć z nich wspólny kolaż pokazujący charakter waszej rodziny, wspólne zainteresowania i zabawy,

·         Pokażcie dziecku jeden prosty przedmiot np. coś z przyborów kuchennych i wypiszcie na kartce jak najwięcej przykładów nieoczywistego wykorzystania go w życiu codziennym bądź podczas podróży czy remontu w domu.