
Agnieszka Krasuska – psycholog szkolny
Psycholog szkolny wspiera uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie rozwoju emocjonalnego, społecznego i edukacyjnego
Godziny pracy psychologa szkolnego
|
Poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
|
11.30- 15.00 |
10.00- 12.30 |
10.00- 12.30 |
11.30- 15.00 |
|
Zadania psychologa szkolnego
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów,
- udzielanie wsparcia w sytuacjach trudności emocjonalnych i szkolnych,
- kierowanie do instytucji specjalistycznych, gdy uczeń wymaga terapii lub pogłębionej diagnozy.
- Działania interwencyjne
- szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych,
- pomoc uczniowi i klasie w momentach trudnych (np. konflikt, kryzys emocjonalny, nagłe zdarzenia losowe),
- współpraca z wychowawcą i dyrekcją w celu przywrócenia bezpieczeństwa i równowagi.
- Zajęcia indywidualne i grupowe
- prowadzenie zajęć profilaktycznych, psychoedukacyjnych, warsztatów, zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, konsultacji i porad.
- promowanie zdrowia psychicznego, zasad bezpieczeństwa i dobrego funkcjonowania w grupie (zajęcia integrujące),
- rozwijanie funkcji poznawczych (koncentracji, pamięci, myślenia, spostrzegania),
- wspieranie w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie ze stresem, komunikacji i rozwiązywania konfliktów.
- Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET)
- udział w opracowywaniu i realizacji IPET dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- dostosowanie warunków nauki do możliwości ucznia,
- monitorowanie postępów i współpraca z nauczycielami oraz specjalistami.
- Współpraca z rodzicami i nauczycielami
- udzielanie porad i konsultacji w zakresie wychowania i rozwoju ucznia,
- wspólne poszukiwanie rozwiązań w sytuacjach trudnych,
- wspieranie nauczycieli w pracy z klasą i uczniami o zróżnicowanych potrzebach.
- Współpraca z instytucjami zewnętrznymi
- współdziałanie z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, ośrodkami pomocy społecznej, kuratorami i innymi instytucjami wspierającymi rodzinę i dziecko,
- kierowanie uczniów i rodziców do specjalistów w przypadku konieczności podjęcia terapii lub pogłębionej diagnostyki.
Do pobrania: