Agnieszka Krasuska – psycholog szkolny

Psycholog szkolny wspiera uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie rozwoju emocjonalnego, społecznego i edukacyjnego

 

 

 

 

 

Godziny pracy psychologa szkolnego

Poniedziałek

wtorek

środa

czwartek

piątek

11.30- 15.00

10.00- 12.30

10.00- 12.30

11.30- 15.00

 

 

 Zadania  psychologa szkolnego

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów,
    • udzielanie wsparcia w sytuacjach trudności emocjonalnych i szkolnych,
    • kierowanie do instytucji specjalistycznych, gdy uczeń wymaga terapii lub pogłębionej diagnozy.
  2. Działania interwencyjne
    • szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych,
    • pomoc uczniowi i klasie w momentach trudnych (np. konflikt, kryzys emocjonalny, nagłe zdarzenia losowe),
    • współpraca z wychowawcą i dyrekcją w celu przywrócenia bezpieczeństwa i równowagi.
  3. Zajęcia indywidualne i grupowe
    • prowadzenie zajęć profilaktycznych, psychoedukacyjnych, warsztatów, zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, konsultacji i porad.
    • promowanie zdrowia psychicznego, zasad bezpieczeństwa i dobrego funkcjonowania w grupie (zajęcia integrujące),
    • rozwijanie funkcji poznawczych (koncentracji, pamięci, myślenia, spostrzegania),
    • wspieranie w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie ze stresem, komunikacji i rozwiązywania konfliktów.
  4. Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET)
    • udział w opracowywaniu i realizacji IPET dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
    • dostosowanie warunków nauki do możliwości ucznia,
    • monitorowanie postępów i współpraca z nauczycielami oraz specjalistami.
  5. Współpraca z rodzicami i nauczycielami
    • udzielanie porad i konsultacji w zakresie wychowania i rozwoju ucznia,
    • wspólne poszukiwanie rozwiązań w sytuacjach trudnych,
    • wspieranie nauczycieli w pracy z klasą i uczniami o zróżnicowanych potrzebach.
  6. Współpraca z instytucjami zewnętrznymi
    • współdziałanie z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, ośrodkami pomocy społecznej, kuratorami i innymi instytucjami wspierającymi rodzinę i dziecko,
    • kierowanie uczniów i rodziców do specjalistów w przypadku konieczności podjęcia terapii lub pogłębionej diagnostyki.

     Do pobrania:

Arkusz obserwacji dla rodziców